Sunday, December 4, 2011

Itaalia 18. päev

 Hommikul võttis MuccaMike meid peale. Käisime hommikust söömas ja siis läksime farmi. Täna me käisime kiire tiiru farmile peale ja Mike vaatas kas kõik n korras ja toimib ning siis läksime oliivi isatandusi vaatama. Nägime kuidas neid korjatakse. Nad asetavad võrgu puu alla ja siis peale puu sasimist mingi pulga taolise asjaga nopitakse oliivid kastidesse. On olemas kahte sorti oliive, ühed need mis on mõeldud söömiseks ja teised õli pressimiseks. Peale seda läksime tehasesse kus oliividest saab õli. Seal oliivid kaalutakse ja pestakse ning purustatakse ja kuumutatakse ning lõpptulemuseks saadakse õli. Oliivi sees olevatest kividest saab küttematerjali (arvan, et midagi taolist nagu meil on põlevkivi). Peale seda käisime veel ühes oliiviaias, kus käis parasjagu koristus. Neil oli traktor ja seal ees atribuutika mida nad kutsusid vihkavarjuks. See oli lehtri taoline ja võttis puu ümbert kinni ning raputas seda. Küpsed oliivid kukkusid küljest ära. Siis suundusime tagasi kontorisse ja istusime ja rääkisime seal. Enne bussipeale minekut käisime veel suures kasvuhoones kus nad kasvatasid jõulutähtesid. Mike kinkis nii mulle kui ka Maarjale ühe. Siis viis ta meid bussipeatusesse ja sõitsime koju (Cosenzasse). Ütleme nii, et lillede tassimine oli keeruline kuna mul ei olnud just kõige väiksem pott aga need on ilusad. Ise saime valida need. Minu omal on veel roosad lehed, kuna ma ei tahtnud päris valmis taime võtta. Ülejäänud päeva puhkasime kodus ja seitsmeks läksime sööma nagu ikka. Õhtul käisime uisutamas (st ainult mina uisutasin ja Maarja oli emotsionaalne tugi mul). Muidu oli kõik kena ja tore kuid see jää oli ebatasane ja poolpehme. Aga, mis imestada- see on ju Itaalia.  

No comments:

Post a Comment